Wednesday, October 1, 2008

Australia Picture Set 01


Plusieurs personnes ont probablement vu la version etendu de mes photos sur flickr. Mais comme l'histoire est sur mon blog, je me suis dit que je passerais quelques commentaires sur certaines photos.

Sorry guys (and girls...), I'm not sure I'm going to take the time to translate the whole trip to Australia in english. I just don't have that kind of time. But rejoice, at least I'm going to try to comment the pictures both language !



Au zoo la premiere journee nous avons pu voir plusieurs representant de l'incroyable diversite d'oiseau que l'on retrouve en Australie. Certaines especes sont vraiment etranges.

The first day we went to the zoo and we were able to see up close some of the more weird species of birds inhabiting Australia. There such a incredible amount of bird species in Australia it's incredible.

DSCF3825


Au zoo il y a eu un spectacle de voltige avec plusieurs especes d'oiseau. Je suis particulierement fier d'avoir pu prendre une photo d'aussi pres et que la photo soit sortie aussi bien !

At the zoo there was a bird show with various species. I'm really proud of this picture. It came out really good for such a close shot in midair !

DSCF3895


Je n'ai pas de vraiment bonne photo de la foret tropicale en banlieue de Cairns. C'est dommage parce que c'etait vraiment impressionnant.

I don't have such a good picture of the tropical forest just outside of Cairns. It's too bad because it was very impressive.

DSCF4021


Le desert et le ciel bleue parfait de Ayer's Rock. Ce que vous voyez dans le coin c'est une des maudites mouches omnipresente qui a passe devant l'objectif dans le un millieme de seconde d'exposition que ca a pris pour immortaliser l'image. Je jure que ce n'est pas un montage !

The desert and perfect blue sky of Ayer's Rock. The dark spot in the corner is one of the many many flies when it passed in front of the objective in the one millionth of a second it took to snap the picture. I swear it's not photoshoped !

DSCF4110


Photo de Uluru eclaire par les derniers rayons de soleil d'une magnifique journee de randonnee. Avec preuve que moi et Aya etions vraiment la !

Picture of Uluru shining in the last rays of the evening sun, after a particularly beautiful day of hiking. Also, proof that I and Aya were really there !

DSCF4280


Je vais essayer de reduire la demande en bande passante et diviser les photos en plusieurs postes. Si c'est trop demandant pour certains, vous pouvez toujours visite un poste a la fois.

I'll stop here for now. I'll try to make it easier for people with low bandwidth, you can visit posts one by one so as not to load all the pictures at once

No comments: